سلام به دانشجویان ورودی 89

با سلام به ورودی های جدید رشته ی مهندسی مدیریت اجرایی

انجمن علمی رشته مهندسی مدیریت اجرایی دانشگاه پیام نور مرکز رشت در نظر دارد جلسه ی معارفه ای برای دانشجویان جدیدالورود این رشته در سال ۸۹  برگزار نماید ، لذا از این عزیزان جهت حضور دعوت به عمل می آید.

مکان سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز رشت

زمان : ۲۲/۷/۸۹

اخبار جدید

با عرض سلام خدمت تمامی دانشجویان رشته ی مهندسی مدیرت اجرایی و معذرت به خاطر کوتاهی در به روز کردن به موقع وبلاگ .

به زودی وبلاگی برای انجمن تازه تاسیس رشته ی مهندسی مدیریت اجرایی پیام نور مرکز رشت تاسیس خواهد شد که در آینده نام این وبلاگ را اعلام خواهم کرد .

از اخبار جدید می توان به تشکیل و آغاز به کار انجمن و گرفتن برد برای این انجمن و چاپ بروشور و در نهایت به جشن کوچکی که در یکی از کلاس ها به مناسبت روز معلم برای استاد مطلبی گرفته شد اشاره کرد .

همچنین می توان به انتخابات انجمن ها و اینکه هرکسی از رشته ی ما می تواند در این انتخابات به عنوان کاندید شرکت کنه نام برد .(افراد علاقه مند می توانند جهت ثبت نام به امور فرهنگی دانشگاه مراجعه کنند .

در نهایت به خاطر خلاصه و مختصر نویسی این اخبار معذرت می خوام و در همینجا از همه ی افراد توانمند در زمینه های مختلف دعوت می کنم تا با حضورشان در ساعات انجمن علمی مارو در انجام فعالیت ها یاری کنند . (در ضمن دانشجویان می توانند با مراجعه به برد انجمن از اخبار و ساعت کار انجمن در طول هفته باخبر بشوند .)

 

بروشور انجمن علمی رشته ی مهندسی مدیرت اجرایی

با عرض سلام و تبریک دوباره ی عید نوروز به همه ی شما دوستان عزیز در دانشگاه پیام نور مرکز رشت ، به اطلاع شما عزیزان می رسانم که اعضای انجمن علمی رشته ی مهندسی مدیریت اجرایی جهت اطلاع رسانی در باب فعالیت های این انجمن و گروه نمایندگان انتخابی و همچنین معرفی بیشتر این رشته تصمیم به چاپ بروشوری گرفتند که این بروشور در آخرین کلاسهای قبل از تعطیلات عید در بین دانشجویان هم رشته ای پخش شد ، اگرچه این بروشور با کمی و کاستی های زیادی روبرو بود اما به عنوان اولین بروشور موفقیتی بزرگ برای این رشته به حساب می آید ، اعضای گروه با مشکلات زیادی در راه چاپ این بروشور روبرو شدند اما به هر صورت ممکن و سازش با کمی و کاستی های موجود اقدام به چاپ این بروشور نمودند .

با آرزوی کسب موفقیت های بزرگتر و همکاری و مساعدت بیشتر دانشگاه در فعالیت های بعدی این انجمن  

عید بر همه بخصوص بر دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز رشت مبارک

عید نوروز چگونه شکل گرفت

انسان‏، از نخستین ادوار زندگی اجتماعی، متوجه بازگشت و تكرار برخی از رویدادهای طبیعی، یعنی تكرار فصول شد. نیاز به محاسبه در دوران كشاورزی ، یعنی نیاز به دانستن زمان كاشت و برداشت، فصل بندی ها و تقویم دهقانی و زراعی را به وجود آورد. نخستین محاسبه فصل ها، بی گمان در همه جوامع با گردش ماه كه تغییر آن آسانتر دیده می شد صورت گرفت. و بالاخره در نتیجه نارسایی ها و ناهماهنگی هایی كه تقویم قمری، با تقویم دهقانی داشت، محاسبه و تنظیم تقویم بر اساس گردش خورشید صورت پذیرفت. سال در نزد ایرانیان از زمانی نسبتا كهن به چهار فصل سه ماهه تقسیم شده و همان طور كه ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه آورده است آغاز سال ایرانی از زمان خلقت انسان ( یعنی ابتدای هزاره هفتم از تاریخ عالم) روز هرمز از ماه فروردین بود، وقتی كه آفتاب در نصف النهار ، در نقطه اعتدال ربیعی ، و طالع سرطان بود.

 پیدایش جشن نوروز 

جشن نوروز را به نخستین پادشاهان نسبت می دهند. شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری چون فردوسی، عنصری، بیرونی، طبری و بسیاری دیگر كه منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبیات پیش از اسلام بوده ، نوروز را از زمان پادشاهی جمشید می دانند.

در خور یادآوری است كه جشن نوروز پیش از جمشید نیز برگزار می شده و ابوریحان نیز با آن كه جشن را به جمشید منسوب می كند یادآور می شود كه : «آن روز كه روز تازه ای بود جمشید عید گرفت؛ اگر چه پیش از آن هم نوروز بزرگ و معظم بود».

روایت های اسلامی درباره نوروز

آورده اند كه در زمان حضرت رسول (ص) در نوروز جامی سیمین كه پر از حلوا بود برای پیغمبر هدیه آوردند و آن حضرت پرسید كه این چیست؟ گفتند كه امروز نوروز است. پرسید كه نوروز چیست؟ گفتند عید بزرگ ایرانیان. فرمود: آری، در این روز بود كه خداوند عسكره را زنده كرد. پرسیدند عسكره چیست؟ فرمود عسكره هزاران مردمی بودند كه از ترس مرگ ترك دیار كرده و سر به بیابان نهادند و خداوند به آنان گفت بمیرید و مردند. سپس آنان را زنده كرد وابرها را فرمود كه به آنان ببارند از این روست كه پاشیدن آب در این روز رسم شده. سپس از آن حلوا تناول كرد و جام را میان اصحاب خود قسمت كرده و گفت كاش هر روزی بر ما نوروز بود.

و نیز حدیثی است از معلی بن خنیس كه گفت: روز نوروز بر حضرت جعفر بن محمد صادق در آمدم گفت آیا این روز را می شناسی؟ گفتم این روزی است كه ایرانیان آن را بزرگ می دارند و به یكدیگر هدیه می دهند. پس حضرت صادق گفت سوگند به خداوند كه این بزرگداشت نوروز به علت امری كهن است كه برایت بازگو می كنم تا آن را دریابی. پس گفت: ای معلی ، روز نوروز روزی است كه خداوند از بندگان خود پیمان گرفت كه او را بپرستند و او را شریك و انبازی نگیرند و به پیامبران و راهنمایان او بگروند. همان روزی است كه آفتاب در آن طلوع كرد و بادها وزیدن گرفت و زمین در آن شكوفا و درخشان شد. همان روزی است كه كشتی نوح در كوه آرام گرفت. همان روزی است كه پیامبر خدا، امیر المومنین علی (ع) را بر دوش خود گرفت تا بت های قریش را از كعبه به زیر افكند. چنان كه ابراهیم نیز این كار را كرد. همان روزی است كه خداوند به یاران خود فرمود تا با علی (ع) به عنوان امیر المومنین بیعت كنند. همان روزی است كه قائم آل محمد (ص) و اولیای امر در آن ظهور می كنند و همان روزی است كه قائم بر دجال پیروز می شود و او را در كنار كوفه بر دار می كشد و هیچ نوروزی نیست كه ما در آن متوقع گشایش و فرجی نباشیم، زیرا نوروز از روزهای ما و شیعیان ماست.

جشن نوروز

جشن نوروز دست كم یك یا دو هفته ادامه دارد. ابوریحان بیرونی مدت برگزاری جشن نوروز را پس از جمشید یك ماه می نویسد: « چون جم درگذشت پادشاهان همه روزهای این ماه را عید گرفتند. عیدها را شش بخش نمودند: 5 روز نخست را به پادشاهان اختصاص دادند، 5 روز دوم را به اشراف، 5 روز سوم را به خادمان و كاركنان پادشاهی، 5 روز چهارم را به ندیمان و درباریان ، 5 روز پنجم را به توده مردم و پنجه ششم را به برزگران. ولی برگزاری مراسم نوروزی امروز، دست كم از پنجه و «چهارشنبه آخر سال» آغاز می شود و در «سیزده بدر» پایان می پذیرد. ازآداب و رسوم كهن پیش از نوروز باید از پنجه، چهارشنبه سوری و خانه تكانی یاد كرد.

پنجه (خمسه مسترقه)

بنابر سالنمای كهن ایران هر یك از 12 ماه سال 30 روز است و پنج روز باقیمانده سال را پنجه، پنجك، یا خمسه مسترقه، گویند. این پنج روز را خمسه مسترقه نامند از آن جهت كه در هیچ یك از ماه ها حساب نمی شود. مراسم پنجه تا سال 1304 ، كه تقویم رسمی شش ماه اول سال را سی و یك روز قرارداد، برگزار می شد.

میر نوروزی

از جمله آیین های این جشن 5 روزه، كه در شمار روزهای سال و ماه و كار نبود، برای شوخی و سرگرمی حاكم و امیری انتخاب می كردند كه رفتار و دستورهایش خنده آور بود و در پایان جشن از ترس آزار مردمان فرار می كرد. ابوریحان از مردی بی ریش یاد می كند كه با جامه و آرایشی شگفت انگیز و خنده آور در نخستین روز بهار مردم را سرگرم می كرد و چیزی می گرفت. و هم اوست كه حافظ به عنوان « میرنوروزی» دوران حكومتش را « بیش از 5 روز» نمی داند.

از برگزاری رسم میر نوروزی، تا لااقل 70 سال پیش آگاهی داریم. بی گمان كسانی را كه در روزهای نخست فروردین، با لباس های قرمز رنگ و صورت سیاه شده در كوچه و گذر وخیابان می بینیم كه با دایره زدن و خواندن و رقصیدن مردم را سرگرم می كنند و پولی می گیرند بازمانده شوخی ها و سرگرمی های انتخاب «میر نوروزی» و «حاكم پنج روزه » است كه تنها در روزهای جشن نوروزی دیده می شوند و آنان در شعرهای خود می گویند: «حاجی فیروزه، عید نوروزه، سالی چند روزه».

منبع : مجله موفقیت

جشنواره سراسری شوکوفایی ونوآوری ملی

دوره های کار آفرینی

با ثبت نام خود در کلاس های دوره های کار آفرینی تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای ، دانش فنی و عملی خود را افزایش دهید .

محل این کلاس ها در دانشگاه پیام نور مرکز رشت ، در تابستان 88 و به صورت رایگان برگزار می شود . 

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام به آقای مهردوست واقع در ساختمان قصر مادر مراجعه فرمایند . 




روز مهندس مبارک باد

پنجم اسفند روز مهندس بر تمامی مهندسان ، بخصوص مهندسان مدیریت اجرایی پیام نور مرکز رشت مبارک باد .


 

عجایب علم

بنا به درخواست بعضی از دوستان مطالبی درباره ی عجایب علم برای شما خوانندگان عزیز در نظر دارم :

*تنها قسمت بدن که خون ندارد قرينه چشم است .
*شتر مرغ در3 دقيقه 95 ليتر اب می خورد.
*با 30 گرم طلا نخی به طول 81 k/m می توان درست کرد .
*با يک مداد معمولی خطی به طول 58k/m می توان کشيد.
*درسال ۱۶۵۴قبل از اختراع ماشين بخار اولين بار اتوفن گواريک فيزيکدان المانی با ازمايش نشان داد که هوا دارای فشار است.وی ابتدا هوای دونيمکره مسی را با پمپ تخليه هوا از انها خارج نمود وسپس انها را به هم چسباند اين نيمکره ها بقدری از هوای بيرون تحت فشار بودند که ۸ جفت اسب از طرفين هم نمی توانستند نيمکره ها را از هم جدا سازند. فشار هوا را در سطح تراز دريا يک اتمسفر فرض شده است با بالا رفتن از سطح تراز دريا فشار هوا به علت کاهش چگالی هوا کم می شود از انجايی که شارش هوا از منطقه پر فشار به کم فشار صورت ميگيرد کوهنوردان در صعود به کوه دچار مشکل می شوند چون هوای بيرون فشار کمی دارد وبراحتی اکسيژن وارد بدن شخص نمی شود به همين دليل کوهنوردان در صعود به کوههای مرتفع اکسيژن با خود حمل ميکنند.
*ابرهادی ها يا همان ابررساناها موادی هستند که می توانند در حرارت بسيار پايين الکتريسيته را بدون اينکه مقاومتی از خود نشان دهند هدايت کنند.
*ابرمايعات نيز در درجه حرارت بسيار پايين، يعنی تنها کمی بالاتر از صفر مطلق، فعاليت می کنند و هيچ نوع اصطکاکی نشان نمی دهند به طوری که اگر به گردش درآيند متوقف نخواهند شد.
*آيا می دانستيد آمونياک می تواند جذبيت نيکوتين که يک آلکالوئيد مخدرموجود در سيگار است را توسط سلولهای مغز تا ۱۰۰برابر افزايش دهد.
*اسم تمام قاره‌ها با همان حرفي كه آغاز شده است پايان مي‌يابد.
*مقاوم‌ترين ماهيچه در بدن، زبان است.
*كلمه ماشين‌تحرير (TYPEWRITER) طولاني‌ترين كلمه‌اي است كه مي‌توان با استفاده از حروف تنها يك رديف كيبورد ساخت.
*چشمك زدن زنان، تقريباً دوبرابر مردان است.
*شما نمي‌توانيد با حبس نفستان، خودكشي كنيد
*محال است كه آرنج‌تان را بليسيد.
*وقتي كه عطسه ميكنيد مردم به شما عافيت باش ميگويند، چرا كه وقتي عطسه مي‌كنيد قلب شما به اندازه يك ميليونيم ثانيه مي‌ايستد.
*خوك‌ها به لحاظ فيزيك بدني، قادر به ديدن آسمان نيستند.
*وقتي كه به شدت عطسه مي‌كنيد، ممكن است يك دنده شما بشكند و اگر عطسه خود را حبس كنيد، ممكن است يك رگ خوني در سر و يا گردن شما پاره شود و بميريد.
*جليقه ضد گلوله، ضد آتش، برف‌پاك‌كن‌هاي شيشه جلوي اتومبيل و چاپگرهاي ليزري توسط زنان اختراع شدند.
*تنها غذايي كه فاسد نمي‌شود، عسل است.
*كروكوديل نمي‌تواند زبانش را به بيرون دراز كند.
*حلزون مي‌تواند سه سال بخوابد.
*در سال 1987 خطوط هوايي امريكن ايرلاينز توانست با حذف يك دانه زيتون از هر سالاد سرو شده در پروازهاي درجه يك خود، چهل هزار دلار صرفه‌جويي كند.
*فيل‌ها تنها جانوراني هستند كه قادر به پريدن نيستند.
*مورچه هميشه بر روي سمت راست بدن خود، سقوط مي‌كند.
*قلب انسان فشاري كافي ايجاد ميكند تا به فاصله 30 فوتي (تقريباً 8 متر) خون را به خارج از بدن پمپاژ كند.
*موشهاي صحرايي چنان سريع تكثير پيدا مي‌كنند، كه در عرض هجده ماه دو موش صحرايي قادرند يك ميليون فرزند داشته باشند.
*صندلي الكتريكي توسط يك دندانپزشك اختراع شد.
*استفاده از هدفون در هر ساعت، باكتري‌هاي موجود در گوش شما را تا هفتصد برابر افزايش مي‌دهد.
*نظير اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نيز متفاوت است.
*در يك سانتي متر پوست شما دوازده متر عصب و چهار متر رگ و مويرگ وجود دارد.
*در تمام وجود شما بيش از يك مشت گچ كلسيم وجود دارد.
*حس بوياييه مورچه با حس بوياييه سگ برابري ميكند.
هورمون PYY مسئول چاقي است . در تحقيقات مشخص شده است که ميزان اين هورمون در افراد چاق يک سوم افراد معمولي است و چنانچه اين هورمون به افراد چاق تزريق شود اشتهاي انان کاهش مي يابد .
*شن خيس از شن خشک سبکتر است.
*در هر ميليمتر مكعب خون شما پنج مليون رعيت به نام گلبول قرمز وجود دارد.
*اعصابي كه در بدن شما وجود دارد به اندازه فاصله زمين تا ماه است.
*مساحت سطح کره زمين ۵۱۵ ميليون کيلومتر مربع است .با مقايسه با مساحت وسعت ايران ميتوان نتيجه گرفت که ايران ۳۲/۰ ٪ از سطح زمين را تشکيل ميدهد.
*چاي سبز داراي خواص فراواني است .به علت داشتن فلوئور ميناي دندان را تقويت کرده و از پوسيدگي ان جلوگيري مي کند .زياده روي در خوردن ان رنگ دندانها را زرد مي کند اما دندانهاي زرد شده ديرتر خراب مي شوند .همچنين بوي بد دهان را از بين مي برد مخصوصا خشک شده ان بوي ، پياز و سير را رفع مي کند . دمکرده ان سردرد را تسکين مي دهد .چاي در كنار فايده هاي فراوانش خاصيت ضد سرطاني نيز دارد .
*فک انسان میتواند هنگام جویدن 200 پوند فشار وارد کند. در حالی که فک یک سوسمار میتواند 2000 پوند فشار وارد کند!

منبع: مجله الکترونیکی روزانه

ادامه نوشته

سلام

سلام

مدتی بود به علت وارد شدن به تاریخ امتحانات برای به روز کردن وبلاگ اقدام نکرده بودم

که  به خاطر این موضوع از شما معذرت می خوام

امروز چندتا خبر جدید براتون دارم

اول می خوام آرمی که برای  انجمن علمیه رشته ی خودمون ٰ از تلفیق تعداد زیادی آرم که توسط بچه های رشته ی خودمون و دیگر رشته ها پیشنهاد شده بود رو بهتون نشون بدم که پس از تلاش های فراوان یک ماهه ی  گروه نمایندگان به شورای فرهنگی دانشگاه ارائه شد ٰ گروه نماینده گان جهت  تشکیل انجمن علمی درخواست تشکیل انجمن را به همراه آرم پیشنهادی ٰ به شورای فرهنگیه دانشگاه ارائه داد تا در اولین نشست این شورا مورد بررسی قرار بگیره .

 

در انتها از همه ی کسانی که گروه نمایندگان را در تهیه و تنظیم و تلفیق این آرم یاری کردن تشکر می کنم و از شما بیننده ی عزیز خواستارم که نظرتون رو در مورد این آرم بیان کنید .

 

فایل آپدیت ویروس کش مک کافی :

فایل آپدیت مک کافی :

برای دانلود مک کافی بر روی  کلمه دانلود  کلیک کنید  .

این فایل 93.56 مگابایت است و مدت زیادی رو می طلبه .

پس از باز کردن لینک در قسمت  

DAT File

بر روی sdat5448.exe کلیک کنید .